Samarbejder

Bjergmarkskolen

En af de skoler vi arbejder tæt sammen med, er Bjergmarkskolen som ligger i Holbæk by. Her er der fokus på kor, og alle børn på Bjergmarkskolen har fra sæson 24/25 mulighed for at deltage i musik enten i skoletiden eller fritiden. Vi arbejder også sammen med sfoen om sfokoret. Skolens 5. og 6. årgangs kor er en del af Orkestermester, som du kan læse mere om her:

Orkestermester

Fra sæson 24/25 bliver vi i samarbejde med Bjergmarkskolen en del af det landsdækkende projekt OrkesterMester. At være med i Orkestermester betyder, at vi skaber adgang til musik for endnu flere børn, men også at vi gennem musikken kan være med til at støtte op om Bjergmarkskolens indsatsområder indenfor bl.a. sprog.

Kulturrygsæk for 3. klasse

Holbæk kommune prioriterer, at alle folkeskolens klasser møder lokale kulturinstitutioner. Ordningen hedder kulturrygsækken og her får alle 3. klasserne besøg i musik. Vi giver børnene et møde med instrumenter, som de lærer at spille en smule på og vi viser, hvordan musik kan være et rum for fællesskaber.

Musiklærernetværk

På Holbæk Kulturskole vil vi gerne være med til at styrke musikundervisningen på skolerne. Med musiklærernetværket tilbyder vi lærere og pædagoger, der underviser i musik, et netværk, hvor der er fokus på kollegial sparring og kompetenceudvikling. Vi vil styrke fællesskabet blandt musiklærere og bidrage til et fagligt hvor musikken er i centrum.

Realskolen

På Holbæk Privat Realskole har der været etableret Orkesterklasser for skolens 3. årgang igennem mere end 10 år.

Eleverne stifter bekendtskab med både stryge- og blæseinstrumenter, sang og rytmeinstrumenter.